5 egyszerű lépés az erős immunrendszerért!

 

Az emberiség egyik része most várakozik, míg a másik lázasan kutat.

A koronavírus már nem csak egészségügyi, de gazdasági és szociális sorscsapás is. Ezért aki most
csak teheti, az keres és kutat. Megfelelő vírusírtó gyógyszerek, vagy ellenszerek után.

Ám ilyenek egyelőre nem állnak rendelkezésünkre.

Bár vannak már ígéretes kezdeményezések, de azért még kell egy kis idő, amíg a megfelelő
gyógymódokat kialakítják.

Addig is próbálunk elbújni a vírus elöl.

Maszkok, kesztyűk, védőruhák mögé. Karanténokba. Otthonunkba zárkózva. De közben azt is látjuk,
hogy ez sem 100%-os megoldás.

Mert vajon ki marad talpon tovább?

Az egyén, a család, az emberi közösségek, vagy a vírus?

Mivel nem tudjuk, hogyan védekezzünk hatékonyan, ezért fél mindenki. Az átlagemberek és az
orvosok is.

Jelenleg úgy tűnik (és ezt most már sok százezer eset támasztja alá), hogy az egyetlen lehetőség,
hogy egy koronavírusos beteg meggyógyuljon,

ha az immunrendszere sikeresen legyőzi a kórokozót!

 

A kórházakban jelenleg egyetlen dolgot tudnak tenni a betegért: időt nyernek neki, hogy a
gyengébb immunrendszer is talpra tudjon állni és meg tudjon küzdeni a vírussal!

Ez a fajta kiszolgáltatottság sokakat megrémít. És nem ok nélkül.

 

DE!

Tudjuk, hogy a fertőzöttek 80%-a tünetmentesen, vagy enyhébb tünetekkel szabadul meg a
fertőzéstől.

A betegeknek kb. csak a 20%-a kerül kórházba.

És csak a 6-8%-a szorul intenzív kezelésre.

A tünetmentes betegek és az intenzív ápolásra szorulók között a különbség az immunrendszerük
állapota.

Ahogy korábban írtam is.

Gyenge immunrendszer -> súlyos tünetek

Erős immunrendszer -> enyhe tünetek

 

És ez jó hír!

Miért? Mert semmilyen ráhatásunk nincs arra, hogy ki, mikor jön rá a vírus ellenszerére. Vagy hogy
mikor kattan be egy zseninek egy olyan ötlet, amely megszelidítheti ezt a járványt.

Viszont.

Az immunrendszerünk fölött mi rendelkezünk.

 

Mi tudjuk javítani, és ha nem figyelünk oda, rombolni is az állapotát.

Az immunrendszer felerősítése nem egy misztikus dolog. Mondhatni elég egyszerű.

Nem fogok kitérni az immunerősítés összes ismert módozatára.

Például: természetes, hogy a dohányzás, a túlzott alkoholfogyasztás, a drogozás stb. mind leépíti
védelmi rendszerünket. Erre nem vesztegetek szót, mert akit ez érint az tudja, hogy a legjobb
immunerősítő módszerek hatékonysága is csak a töredéke lehet, ha ezeket nem mérsékli, vagy
inkább jobb esetben, teljesen nem szabadul meg tőlük.

Azokat írom le most, amiket a legegyszerűbb megtenni és a legnagyobb javulást hozzák.

Nem fogok mindent megindokolni. Majdnem minden tanácsomhoz készültek már klinikai kísérletek,
tudományos cikkek, szakkönyvek. Ezeket most nem hozom elő, mert nincs idő az indoklásra. Ha
valamelyik tanácsomban nem hisz, az az Ön szíve joga. Én mindenesetre mindegyiket őszinte
meggyőződéssel ajánlom Önnek.

Akkor kezdjük.

 

Tudja, hol van az immunrendszerünk „központja”?

A vékonybelünkben (talán most néhányan meglepődtek).

Immunrendszerünk 80%-ban attól függ, hogy milyen állapotban van a bélflóránk!

Bélflóra: a baktériumok és egyéb mikroorganizmusok, amelyek az anyagcsere folyamatokban
játszanak szerepet.

Csak gyorsan:

  • segítenek az emésztésben,
  • az ásványi anyagok felszívódásában (pl. kalcium, magnézium, vas),
  • egyéb mikro-, és makro elemek beépülését segítik,
  • az elő vitaminok segítségével szerepet játszanak vitaminok előállításában (pl. béta
    karotint alakítanak A-vitaminná),
  • termelnek vitaminokat a szervezet számára (B-vitaminok, K- vitamin)
  • illetve még több anyagot is, ami védelmi funkciókat lát el a szervezetben.
  • stb.

Ha a szervezetnek ez a belső vegykonyhája jól működik, akkor kívülről jövő fertőzések nem
okozhatnak neki
nagy problémát.

A koronavírusra visszakanyarodva: ha rendben a bélflóra, valószínűleg enyhébb tünetekkel zajlik le a
betegség.

 

A leggyorsabb eredményhez vezető út néha ez: nem új gyógyszereket kell enni, hanem régi
rossz szokásokat elhagyni!

 

Dolgok, amik pusztítják a bélflórát

Fertőtlenítő szerek

Ahhoz, hogy a bélflóra működése és mennyisége helyreálljon a táplálkozást kell első körben
megváltoztatni
.

Minden olyan anyagot, ami pusztítja a bélbaktériumokat el kell hagyni az étkezésből.

Ezek a következők:

  • antibiotikumok,
  • alkohol,
  • ecet.

Ezek gyakorlatilag fertőtlenítő szerek.

 

Állati eredetű fehérjék

El kell hagynunk a táplálkozásunkból továbbá az állati eredetű fehérjéket:

  • hús (igen, a hal is hús, bocsánat ezt valamiért mindig megkérdezik tőlem),
  • tejtermékek,
  • tojás.

Tudom, sok olvasót itt veszítek el. Sajnálom. A kérdés az volt, hogy hogyan lehet megerősíteni az
immunrendszerünket. És ez is része. Higgye el nekem, túl fogja élni, ha néhány hétig nem eszik húst.
Én 27 éve nem eszem és egész jó egészségnek örvendek.

Vagy az állati eredetű fehérjék, vagy a súlyosabb tünetek koronavírusos fertőzés esetén.

Mondtam. Ön dönt. Én csak elmondom a lehetőségeket.

Az állati eredetű fehérjék az emberi szervezet számára emészthetetlenek. Lebomlásukkor a
bélrendszerben hőt termelnek. A bélrendszerben a tartós hőemelkedés hatására elpusztulnak a
bélbaktériumok. Ugyanaz a folyamat, mint 40 fok feletti láz esetén, amikor már az egészséges sejtek
is elkezdenek elpusztulni.

 

Túlzott cukorfogyasztás

További feketelistás termékek: fehércukor, barnacukor, és méz túlzott fogyasztása. Napi 1 evőkanál
cukor már nagy mennyiségnek számít. Ezek az anyagok szintén elősegítik a bélflóra pusztulását.

És sajnos el kell felejtenünk minden olyan élelmiszer fogyasztását is, amely a fenti anyagokat
tartalmazzák
.

Rendben. Ezeket kell elhagyni, de mit kell bevinni a szervezetünkbe, hogy tovább javuljon a helyzet?

 

Dolgok, amik építik a bélflórát

Rostok

Ahhoz, hogy a bélflóra megfelelő mennyiségű és minőségű tápanyaghoz jusson, nagy mennyiségű
rostban gazdag táplálékra van szükségünk.

Ennek egy részét bevihetjük teljesértékű gabonák formájában, mint pl. árpagyöngy, barnarizs,
hántolt zab, köles, hajdina stb.

Ezek mellett, pedig szükségünk van nyers zöldségekre, gyümölcsökre és a bennük lévő
vitaminokra, nyomelemekre, enzimekre.

 

Probiotikumok

Probiotikumokból sok van a piacon. Én nem szeretném megmondani, hogy Ön milyen márkájut
vegyen, de két dolgot mondanék segítség képpen.

Minél több baktériumtörzs van benne, annál jobb. Ha 14-15, vagy annál több fajta, az már nagyon
jónak számít. Én az olyan termékekben, amelyeknek az egy havi adagja olcsóbb, mint 5 000 Ft
erősen kételkednék. Jómagam és családom egy 11 000 Ft árfekvésű terméket használunk. Nem
azért, mert sznobok vagyunk, hanem mert ha már pénzt adunk ki érte, akkor azt szeretném, hogy
tényleg használjanak.

A probiotikumokat általában 4-6 hónapig ajánlott kúraszerűen használni. Majd utána csak
alkalmanként pótlólagosan beszedni néhány napig pl. antibiotikum kezelés, vagy nagyobb
gyomorrontások után.

A probiotikumoknál érdemes az első 2 hétben az előírt mennyiség dupláját szedni, majd visszaállni a
forgalmazó által ajánlott mennyiségekre.

 

Vitaminok?

Igen, természetesen ezek szedését is javaslom.

Kiemelten a C-, és D- vitamint érdemes külön is fogyasztani. Valamint valamilyen multivitamint.
Pezsgőtabletták formájában semmilyen készítményt nem javaslok szedni.

A C-vitamint (vagy más néven aszkorbin sav) meg lehet venni por formában nagyobb kiszerelésekben
is. Javaslom, ha be tudja szerezni, akkor vegyen kilós kiszerelésben. Eláll és mindig jól jöhet, ha van
odahaza.

 

Ásványi anyagok

Ezen kívül valami ásványi anyag komplexet is javaslok szedni. Kiemelten a magnéziumot, cinket,
szelént
és hát az ízületi betegeknek természetesen kalciumot is.

 

Összefoglalva

Ha szeretné megerősíteni immunrendszerét tegye a következőket:

  • kerülje azon anyagok fogyasztását, amelyek tönkreteszik bélflóráját (antibiotikumok, alkohol,
    ecet, hús, tejtermékek, tojás, nagy mennyiségben cukor),
  • pótolja a bélflóráját (pre-, és pro biotikumok),
  • segítsen bélflórájának, hogy jól működhessen:
    • napi étkezéseinek legalább 40-50%-a nyers (vagy csak alig feldolgozott)
      zöldség és gyümölcs legyen,
    • fogyasszunk teljesértékű gabonákat,
    • fogyasszon napi 2 liter folyadékot* . Vizet, vagy édesítés nélküli
      gyógynövény teát (bodzavirág, hársfavirág, apróbojtorján, kamilla,
      szederlevél, málnalevél, borsmenta stb. próbáljon ki minden nap valami új
      ízt).
  • és természetesen minden nap mozgassa át a testét.

 

*    minimális folyadék mennyiség: 10 testsúlykilogrammonként 3 dl folyadék naponta. Azaz például
egy 50 kg-os embernek 5x3 dl azaz 1,5 liter, egy 70 kg-os embernek 7x 3 dl azaz 2,1 liter.
optimális folyadék mennyiség: 10 testsúlykilogrammonként 4 dl folyadék naponta. Azaz például egy
50 kg-os embernek 5x4 dl azaz 2 liter, egy 70 kg-os embernek 7x 4 dl azaz 2,8 liter.

 

A fenti pontok természetesen külön-külön is működnek. Ha azonban mindegyikre oda tud figyelni,
akkor együtt sokkal hatékonyabbak.

Bonyolult? Nem gondolnám. Bár lehet, hogy mostantól érdemesebb lesz a bevásárláskor inkább a
zöldségeshez menni, mint a henteshez.

 

Immunrendszerünk erősítéséhez az út tehát az, hogy egyrészt elhagyjuk azokat a készítményeket,
amelyek rombolják hatásfokát, másrészt feltöltjük a szervezetünket olyan anyagokkal, melyek segítik
működését.

Vicces, de a valóság az, hogy sokkal nagyobb szívességet teszünk a saját immunrendszerünknek, ha
elhagyunk néhány dolgot az életünkből, mintha nagyszerű új tablettákat, vagy pirulákat vennénk .

 

A következő cikkemben azt fogom leírni Önnek, hogy konkrétan én mit tennék, ha elkapnám
a fertőzést, annak érdekében, hogy minél kisebb problémák árán tudjam átvészelni a
betegséget.

 

Maradjon otthon, és közben erősítse meg immunrendszerét!

További jó egészséget!

Üdvözlettel,
Vajda Zsolt

 

FIGYELEM! Ezt mindig el szoktam mondani, és elmondom újra, nehogy félreértés legyen belőle.
Minden ember más! Közhely? Az. De attól még igaz. Ez jelen esetben azt jelenti, hogy lehet, hogy
Ön mindent betart, amit itt leírtam, mégis csak komolyabb tünetek árán tud majd túllendülni a betegségen.
Ez előfordulhat. Mert nem az immunrendszer az egyetlen összetevő ebben a képletben.
Természetesen számít, hogy van-e/volt-e kisebb, vagy nagyobb léguti megbetegedése?
Hogy van-e valamilyen káros szenvedélye? Mennyire régóta? Pontosan mi az? Mennyire épp a tüdeje?
Egyéb keringési panaszai? Volt-e valamilyen nagyobb betegsége, műtétje az elmúlt időszakban? stb.
A lényeg, hogy nem tudhatjuk, hogy mennyire volt leépülve az immunrendszere. És azt se hogy a rászánt idő elég volt-e,
hogy felerősítse a megfelelő szintre? Így csak azt tudom mondani, hogy minél hamarabb kezd bele
immunrendszere erősítésébe, annál jobb eredményekre számíthat.